Sunday, October 17, 2010

HoPeS & DrEaMs

i cant sleep..
i eat a lot tonight..
senang je nk bg aku tk tido...sumbat je anything in my stomach..
after dinner,then fb,then solat, movie and fb again..
fb is kind of boring lately..
but u still keep log in to it..
dh jadi habit...kt semua org..bkn aku je..

Dreams....
everyone have their own dreams..
past, present and future..
i used to dream to be a pilot..pcy x? hihi
tp family tk pnh tau...lgpon takkan pnye...saya kan rabun..
itu impian main2 aku...sbb aku teringin sgt nk naik kapal terbang..
pergi negara org...

ok..ignore the pilot...
dr kecik i dream to be an educator..
nk jdi pensyarah..kalau tk dpt nk jd cikgu...
but everything change...tk berminat lg nk jd ckgu...
sejak masuk matix.. sejak aku belajar geology..
pastu masuk USM...tp skrg saya ade cita2 lain...
tp tak sure ape..asalkan related to my study...
economist + mathematician = ????
what most importnt, study sampai hbs...get ur degree...find a good and permanent job then you can be promoted.. thats what ayah,angah and abg always said...
but for real...deep in my heart aku still nk smbg belajar sampai phD..
kakak akn jadi doktor...ika pon bakal doktor..
aku pun nk doktor jgk..hmmm.....
tp again,...rezeki org lain2...
mgkn blm sampai masanya...
yg penting teruskan usaha...

kalau dh keje nak buat ape??
first and for most, mestilah mak dgn ayah..
aku nk bayar balik semua hutang2 aku...
pastu kt kakak...she's the best sister i ever had...
*mmg aku ade sorang kakak pon :p
then abg2...ayh slalu pesan..bila dh besar jgn lupa jasa abg2, kakak...
bkn diorg mintk bayar blk, tp jasa tu blh 'dibayar' dkt anak2 diorg...
dgn syg anak2 diorg mcm syg anak sendiri..
jgn sekali kali lupakan family...

then nk beli kete...
sng nak bawa adik2 saya jalan2..
ohh saya rindu adik2 saya yg 2 org tu...
walaupon agak 'evil' and annoying kadang2...hihi..
kete kecik sudah la...
dh ade kete...kumpul duit beli rumah...
aku konfius sket..pmpn kene beli rmh x? ;p
kumpul jela duit frh oi...

my dream house...(imaginasi yg agak tinggi)
jdi jgn berharap ia akan wujud di dlm kamus hidup Nurfarhana Othman...huahuaua
sape tk nk rumah besar...mestilah nak...saya kan nk anak 6..
senang anak2 saya nak lari2 main kejar..hahaha
ade laman yg luas...blh buat garden...
ade swimming pool...demand btl...
ade surau...ade biilik gym! ade studio jamming! (giler)..
dapur yg cantik!
yg penting luas, simple n kemas...
(kan saya dh kata impossible)
haissshhh...

impian seterusnya....
saya teringin yang teramat2 sgt nk pergi oversea yg ade 4 musim...
dulu tk sempat nk belajar rajin2..
slh 1 hobby...mengusha fb kwn2 yg study kt oversea...dgn wajahku yg agk pathetic!
huaaa..tkpela...inshaAllah..one day....
saya ske tgk gambar...tgkaplah gambar bnyk2...
cantik2..mesti saya terpukau tgk...
sbb tu saya nk pg oversea...nk tgkp gbr bnyk2..hehe

its 4.02 am already!
ngntok sdh...plus scary dgr kawan lin mengigau kt bilik ni...
sabarjela...dh la baru ps tgk cter hantu..
hmmmm...saya nk pergi bermimpi..
gudnite....

p/s: saya gembira sbb dh delete 'si lambat' dari ym list saya

No comments:

Post a Comment